Monday, 26 November 2012

ThanKfuL ^_^


 
 
Me again . K hari ni wa nak berkongsi sedikit ilmu . Ilmu ni pasal thankful . Korang mesti pernahkan cakap perkataan  bersyukur atau Alhamdulillah:) tapi perkataan tu kita kena cakap dengan reaksi muka yang manis . Tak boleh masam - masam macam tapai basi . Tapi tapai basi tu masam ke ? Wa tak pernah rasa lah  pulak . :p Ok jangan nak mengarut , sambung balik cerita . Korang pernah tak terfikir untuk berterima kasih dekat musuh korang . Korang sekarang jangan fikir negatif tau . Korang patut bersyukur sebab diorang mengacau hidup korang . Korang pernah terfikir tak , kalau bukan disebabkan diorg hidup korang tak ada  cabaran . Tak best lah kehidupan seseorang tanpa ada musuh . Kalau korang ada musuh maknanya korang tahu yang korang ni banyak keistimewaannya . Kalau korang biasa - biasa je tak adventure lah hidup korang kan . :) Pelik ke apa yang wa cakap ni . Musuh ni boleh buat kita menjadi lebih tabah . Bila  kita ada musuh , kita akan cari punca yang mereka dengki kan pasal kita . Tapi tak bermakna wa suruh korang kumpul musuh ramai - ramai . -.- Janganlah macam tu . Baik budi diorg ni akan membuat kita lebih bijak untuk menempuh hidup . Tapi jangan sesekali cari musuh . Musuh ni dia datang sendiri tanpa kita jangka . Tuptup kita ada musuh . Ada lah tu yang dia tak puas hati . K tu je lah untuk tajuk ni . Bye dan Assalamualaikum . Berikan senyuman manis untuk musuh korang .  Tak susahkan untuk korang senyum . take care :)

No comments:

Post a Comment