Thursday 6 December 2012

wa Keras Hati ' ?

 
Hmm ..

Korang nak tahu tak satu benda . Semalam umi kata wa ni jenis yang keras hati . Tak mudah menangis dan jenis yang memendam . haha .. Wa tak tahu nak cakap macam mana . Tapi bila korang anak tunggal , korang akan rasa apa yang wa rasa . Lagipun ayah wa dah takde . So , kalau wa tak kuat macam mana nak hidup berdua dengan umi . Sekeras - keras seseorang itu , ada tercalit kelembutan dalam diri dia . Cuma kita tak nampak . Orang yang keras hati ni bijak mengawal emosi .
Tapi dalam diam , dia menyembunyikan kelembutan untuk kepentingan orang yang tersayang . Wa cakap melalui pendirian wa . Tapi , bahaya untuk seseorang yang keras hati ni memendam . Korang kena fikirkan cara untuk melepaskan segalanya . Mungkin korang boleh beritahu orang yang rapat dengan korang or dengan cara blogging . Tapi kalau korang tak percayakan sesiapa , maybe korang boleh berkongsi dengan kucing or binatang peliharaan . Binatang peliharaan boleh membantu kita menenangkan jiwa tau :)


Umi kata wa relax je bila ayah wa dah takde dulu . Apa yang wa pendamkan untuk kebaikan orang - orang yang wa sayang . Tak kan wa nak lemah depan umi . Lagipun umi ni jenis yang lemah semangat . Senang menangis dan terasa . Sebab itulah wa kena kuat . Sekuat mana pun wa , wa still ada kelemahan yang wa sembunyikan . :) haha , post hari ni semua sedih - sedih . Padahal semalam baru je wa tulis post untuk menghiburkan hati korang . Apelah wa ni . :)




Jadi ada apa - apa ilmu tak yang korang bawak untuk post wa kali ni ? Sekarang wa menunggu lelaki yang wa tak kenali , yang mampu mengalirkan airmata wa tanpa wa perlu berpura - pura yang wa ni kuat . haha . kalau ada baguslah . Tapi time wa dah besarlah . Kalau time sekolah atau u tu tak syok . Buang airmato den je . haha :) Airmata kita ni tkde nilai tau . Rugi kalau kita mengalirkan airmata untuk benda yang tak penting . Save lah sikit airmata untuk hari penting kita . Kesian pulak nanti , time hari penting kita , kita tak ada airmata dah nak keluar . K lah tu je untuk post wa kali ni . BYE , ASSALAMUALAIKUM . take care ^_^

No comments:

Post a Comment